Geen probleem! Op de inlogpagina voor Online Banking klik je op de button “PIN vergeten”. Vervolgens vul je je mobiele nummer in en beantwoord twee veiligheidsvragen. Je ontvangt nu een tijdelijke PIN, die je wijzigt nadat je succesvol bent ingelogd.
Lukt dit niet?
Je kunt ook een nieuwe PIN schriftelijk aanvragen. Met hetzelfde formulier kun je ook je klantnummer opnieuw opvragen. Gebruik hiervoor het formulier ‘Aanvragen nieuwe PIN/klantnummer’ deze vind je bij Formulieren & documenten
Ja, dat kan. In het menu in Online Banking vind je “Persoonlijke gegevens/PIN)”. Op deze pagina kun je je PIN wijzigen.
Bel ons even! Of stuur een bericht via het contactformulier. We helpen je graag verder! Alle gegevens vind je op de pagina ‘Service & contact’.
Als je een wijziging of opdracht wilt uitvoeren via Online Banking, dan heb je hier een zogenaamde veiligheidscode voor nodig. Zodra je via Online Banking een opdracht uitvoert of wijzigt, ontvang je van ons een veiligheidscode via SMS. De veiligheidscode bestaat uit 5 cijfers en deze vul je vervolgens in het Online Banking in waarmee je de opdracht of wijziging autoriseert. Je ondertekent als het ware de opdracht met de veiligheidscode.
Je hebt daarvoor het volgende nodig:
- Een spaarrekening bij Credit Europe Bank
- Je Online Banking dient geactiveerd te zijn
- Een mobiele telefoon voor het ontvangen van de SMS
Het gebruik van een veiligheidscode is heel eenvoudig:
- Tijdens het activeren van Online Banking maak je jouw mobiele telefoonnummer aan ons bekend. Zo weten we naar welk mobiele telefoonnummer wij de veiligheidscode kunnen sturen.
- Je voert vervolgens jouw opdracht uit zoals je gewend bent bij Online Banking.
- Bij het afronden van de opdracht wordt er een veiligheidscode verstuurd per SMS. Voor elke opdracht of wijziging ontvang je een nieuwe code.
- Voer deze code in het gemarkeerde veld in en klik op ‘verder’. Nu heb je de opdracht geautoriseerd en is deze ook uitgevoerd.
Nee, dat werkt helaas niet. Om Online Banking te kunnen gebruiken, heb je een mobiele telefoon met geactiveerde simkaart nodig.
Geen! Credit Europe Bank draagt de kosten voor de verzending van de veiligheidscode per SMS.
De veiligheidscode is slechts enkele minuten geldig en vervalt dan.
Om veilligheidsredenen is het telefoonnummer waarop je de veiligheidscode ontvangt alleen schriftelijk te wijzigen. Maar daarvoor gebruik van het formulier ‘wijzig mobiele nummer’.
Uiteraard nemen wij je opdrachten ook graag schriftelijk aan. Alle formulieren vind je op de pagina Formulieren & documenten. De meeste opdrachten kun je ook telefonisch doorgeven. Neem daarvoor contact op met de klantenservice.
Ja, dat kan. Het ontvangen van de veiligheidscode kan dan wel enige tijd duren.
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Ja, de beveiligingsprocedure met een veiligheidscode geldt als een betrouwbare procedure voor Online Banking.
Heel eenvoudig!
-
Vul je gegevens in.
-
Identificatie met IDnow/Videochat.
-
Na succesvolle legitimatie ontvang je je klant- en rekeningnummer.
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Op het moment bieden we geen producten aan voor minderjarigen.
Een tegenrekening is een betaalrekening bij een andere, in Nederland gevestigde bank, die aan jouw spaarrekening gekoppeld is. Om veiligheidsredenen kun je alleen geld overboeken van jouw spaarrekening naar de bij ons bekende tegenrekening.
Naar de spaarrekening
Je kan geld naar je spaarrekening overboeken door een andere (Nederlandse) bank een overboekingsopdracht te geven. Gebruik bij deze overboeking de IBAN van je Credit Europe Bank spaarrekening en de juiste tenaamstelling.
Naar de tegenrekening
Geld overboeken van je spaarrekening naar je tegenrekening kan via Online Banking, telefonisch en schriftelijk. Je kan alleen overboeken naar de door jou opgegeven en bij ons bekende tegenrekening.
In verband met de wettelijke identificatieplicht dient de eerste overboeking na opening van de spaarrekening afkomstig te zijn van de door jou opgegeven tegenrekening. Nadat deze afgeleide identificatie heeft plaatsgevonden en de spaarrekening geactiveerd is, kun je van elke andere (Nederlandse) betaalrekening geld overboeken naar je spaarrekening bij Credit Europe Bank. Meer informatie over de afgeleide identificatie lees je in ‘informatieblad identificatie rekeninghouder(s)’ deze vind je op de pagina Formulieren & documenten.
De identificatie wordt in 2 stappen uitgevoerd:
- Hiervoor vragen wij in de aanvraagprocedure om een kopie van een geldig legitimatiebewijs (voor- en achterkant).
- Tevens dient een afgeleide identificatie plaats te vinden door een overboeking (van minimaal 1 eurocent) van de opgegeven tegenrekening naar je spaarrekening bij Credit Europe Bank te doen. Hierbij wordt nagegaan of de tenaamstelling van beide rekeningen overeenstemt. Wanneer deze overboeking ontvangen en geverifieerd is, word je spaarrekening bij Credit Europe Bank geactiveerd. Lees ook het informatieblad ‘identificatie rekeninghouder(s)’ deze kun je vinden op de pagina Formulieren & documenten.
Elk kwartaal ontvang je een bankafschrift in je online mailbox zodra je bent ingelogd. Je ontvangt geen bankschriften als er in dat kwartaal geen transacties hebben plaatsgevonden.
Je spaargeld bij Credit Europe Bank is daardoor tot een bedrag van € 100.000,- per rekeninghouder voor 100% gegarandeerd.
Lees, voor meer informatie over het depositogarantiestelsel, het informatieblad ‘Depositogarantiestelsel’ welke je kunt vinden bij Formulieren & documenten. Dit infomatieblad bevat onder andere: informatie over terugbetaaltermijnen, contactinformatie en uitzonderingen.
De rente wordt op dagbasis berekend en éénmaal per jaar op 1 januari op je spaarrekening bijgeschreven. Wij berekenen de rente over het werkelijke aantal dagen per jaar (365 dagen per jaar en 366 dagen in een schrikkeljaar). Bij het opheffen van je spaarrekening wordt de opgebouwde rente uitgekeerd op het moment van het opheffen.
Ja, ieder jaar ontvang je, ruim voordat je deze nodig hebt voor de inkomstenbelasting, de jaaropgave in je online mailbox.
Als je een privé- én een gezamenlijke spaarrekening bij ons hebt, dan kun je kiezen aan welke spaarrekening het Termijndeposito wordt gekoppeld. Let op: deze keuze is alleen bij de opening van het Termijndeposito te maken. Na de opening heb je 14 dagen de tijd om het Termijndeposito te wijzigen of te annuleren. Daarna staat dit voor de gehele looptijd van het Termijndeposito vast.
De minimale inleg voor een Termijndeposito is € 2.500,-
De maximale inleg voor een Termijndeposito is € 1.000.000,-
Voor een maandelijkse renteuitbetaling bij een Termijndeposito met een looptijd van 7 of 10 jaar is de minimale inleg € 20.000,-.
Standaard wordt de rente ieder jaar uitgekeerd op dezelfde dag van het jaar* als de ingangsdatum van het Termijndeposito.
Bij een maandelijkse renteuitkering zal de rente op dezelfde dag van de maand* als de ingangsdatum van het Termijndeposito worden uitgekeerd.
*of de eerstvolgende werkdag
Voor een online of telefonisch geopende Termijndeposito geldt de datum waarop je de opdracht hebt gegeven als ingangsdatum, mits je expliciet een andere datum hebt aangegeven.
Als je een Termijndeposito schriftelijk opent via het opdrachtformulier, dan geldt de ontvangstdatum van het formulier als ingangsdatum van het Termijndeposito.
Let op: het Termijndeposito kan alleen worden geopend als er voldoende saldo beschikbaar is op je spaarrekening. Bij onvoldoende saldo op je spaarrekening verschuift de ingangsdatum dienovereenkomstig. Indien er binnen 10 dagen na ontvangst van je opdracht onvoldoende saldo op je rekening beschikbaar is om het Termijndeposito te openen, vervalt de opdracht.
Na de bedenktijd van 14 dagen is een voortijdige beëindiging van een Termijndeposito niet meer kosteloos mogelijk, tenzij hiervoor door het management toestemming is verleend aan de rekeninghouder(s). In een aantal uitzonderings gevallen zoals een huwelijk, de aankoop van een woning of werkloosheid kun je u een verzoek tot kosteloze voortijdige beëindiging indienen. Je verzoek zal worden beoordeeld door het management. Daarna ontvang je bericht of je verzoek wordt goedgekeurd of niet.
Voor meer informatie hierover verwijzen wij je naar de productvoorwaarden van het termijndeposito. Deze kun je vinden op de pagina Formulieren & documenten.
Een maandelijkse renteuitbetaling is mogelijk bij een Termijndeposito met een looptijd van 7 of 10 jaar en een minimale inleg van € 20.000,-. Bij een Termijndeposito met een looptijd van 1 t/m 5 jaar is een maandelijkse renteuitbetaling niet mogelijk en wordt de rente jaarlijks uitbetaald.
Tijdens het openen van je Termijndeposito kun je het aangeven als automatische verlenging niet gewenst is. Standaard wordt een Termijndeposito na het vrijvallen automatisch verlengd met dezelfde looptijd tegen het dan geldende rentepercentage. Als je al een Termijndeposito geopend hebt en dit wilt veranderen kun je dit eenvoudig aanpassen via Online Banking, door contact op te nemen met de klantenservice of door gebruik te maken van het formulier 'Termijndeposito instructie' welke je kunt vinden op de pagina Formulieren & documenten. Je kunt het toepassen van de automatische verlenging gedurende de gehele looptijd wijzigen.
Credit Europe Bank valt onder het Nederlandse Depositogarantiestelsel (DGS) dat wordt uitgevoerd door De Nederlandsche Bank. Je spaargeld bij Credit Europe Bank is daardoor tot een bedrag van € 100.000,- per rekeninghouder voor 100% gegarandeerd.
Lees, voor meer informatie over het DGS, het informatieblad depositogarantiestelsel welke je kunt vinden op de pagina Formulieren & documenten. Dit informatieblad bevat onder andere: informatie over terugbetaaltermijnen, contactinformatie en uitzonderingen.
Het wijzigen van de tegenrekening dient, om veiligheidsredenen, schriftelijk te gebeuren. Maak daarvoor gebruik van het formulier 'Tegenrekening wijzigen' die je kunt downloaden van de pagina Formulieren & documenten.
Stuur het formulier ingevuld en ondertekend naar het antwoordnummer op het formulier.
Houd er rekening mee dat:
- De nieuwe tegenrekening ook op naam van (één van) de rekeninghouder(s) moet staan.
- Bij een gezamenlijke rekening de handtekeningen van beide rekeninghouders vereist zijn.
Je kunt het telefoonnummer waarop wij je kunnen bereiken eenvoudig wijzigen via Online Banking onder 'Persoonlijke gegevens'.
De wijziging is ook schriftelijk mogelijk of door telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice.
Let op: Als je het telefoonnummer waarop je de veiligheidscode ontvangt wilt wijzigen, kan dit om veiligheidsredenen alleen schriftelijk gebeuren. Gebruik hiervoor ons wijzigingsformulier welke je kunt vinden op de pagina 'Formulieren & documenten.
Je kunt je adres snel en eenvoudig wijzigen via Online Banking onder 'Persoonlijke gegevens'. Of gebruik het adreswijzigingsformulier welke te vinden is op de pagina 'Formulieren & documenten'. Dit formulier dient bij een gezamenlijke rekening door beide rekeninghouders ondertekend te worden. Helaas kunnen we een adreswijziging niet telefonisch aannemen.
Je kunt je e-mailadres snel en eenvoudig wijzigen via Online Banking onder 'Persoonlijke gegevens'.
Het toevoegen van een gemachtigde dient schriftelijk te gebeuren. Het benodigde formulier vind je op de pagina Formulieren & documenten. Dit formulier dient door alle rekeninghouders en de toe te voegen gemachtigde ondertekend te worden. Houd er rekening mee dat de identificatieplicht (identificatiebewijs en de afgeleide identificatie) ook voor de gemachtigde geldt.
Het toevoegen van een tweede rekeninghouder dient schriftelijk te gebeuren. Het benodigde formulier vind je op de pagina Formulieren & documenten. Houd er rekening mee dat de identificatieplicht (identificatiebewijs en de afgeleide identificatie) ook voor de nieuwe rekeninghouder geldt.