Geen probleem! Op de inlogpagina voor Online Banking klik je op de button “PIN aanmaken”. Vervolgens vul je je klantnummer en mobiele nummer in en beantwoord je een veiligheidsvraag. Je ontvangt nu een tijdelijke PIN, die je wijzigt nadat je succesvol bent ingelogd.
Als dit niet werkt, kun je schriftelijk een nieuwe PIN bij ons aanvragen. Dit kan ook online. Als je dit echter liever handmatig doet, klik dan op de inlogpagina voor Online Banking op de button “PIN/klantnummer aanvragen”, download ons formulier ‘Aanvragen nieuwe PIN/klantnummer’, vul het in en stuur het per post naar ons op. Je vindt het formulier ook op onze Service & Contact pagina.
Ja, dat kan. In het menu in Online Banking vind je “Persoonlijke gegevens/PIN)”. Op deze pagina kun je je PIN wijzigen.
Bel ons even! Of stuur een bericht via het contactformulier. We helpen je graag verder! Alle gegevens vind je op de pagina ‘Service & contact’.
Als je een wijziging of opdracht wilt uitvoeren via Online Banking, dan heb je hier een zogenaamde veiligheidscode voor nodig. Zodra je via Online Banking een opdracht uitvoert of wijzigt, ontvang je van ons een veiligheidscode via SMS. De veiligheidscode bestaat uit 5 cijfers en deze vul je vervolgens in het Online Banking in waarmee je de opdracht of wijziging autoriseert. Je ondertekent als het ware de opdracht met de veiligheidscode.
Je hebt daarvoor het volgende nodig:
- Een spaarrekening bij Credit Europe Bank
- Je Online Banking dient geactiveerd te zijn
- Een mobiele telefoon voor het ontvangen van de SMS
Het gebruik van een veiligheidscode is heel eenvoudig:
- Tijdens het activeren van Online Banking maak je jouw mobiele telefoonnummer aan ons bekend. Zo weten we naar welk mobiele telefoonnummer wij de veiligheidscode kunnen sturen.
- Je voert vervolgens jouw opdracht uit zoals je gewend bent bij Online Banking.
- Bij het afronden van de opdracht wordt er een veiligheidscode verstuurd per SMS. Voor elke opdracht of wijziging ontvang je een nieuwe code.
- Voer deze code in het gemarkeerde veld in en klik op ‘verder’. Nu heb je de opdracht geautoriseerd en is deze ook uitgevoerd.
Nee, dat werkt helaas niet. Om Online Banking te kunnen gebruiken, heb je een mobiele telefoon met geactiveerde simkaart nodig.
Geen! Credit Europe Bank draagt de kosten voor de verzending van de veiligheidscode per SMS.
De veiligheidscode is slechts enkele minuten geldig en vervalt dan.
Om veilligheidsredenen is het telefoonnummer waarop je de veiligheidscode ontvangt alleen schriftelijk te wijzigen. Maar daarvoor gebruik van het formulier ‘wijzig mobiele nummer’.
Uiteraard nemen wij je opdrachten ook graag schriftelijk aan. Alle formulieren vind je op de pagina Formulieren & documenten. De meeste opdrachten kun je ook telefonisch doorgeven. Neem daarvoor contact op met de klantenservice.
Ja, dat kan. Het ontvangen van de veiligheidscode kan dan wel enige tijd duren.
Nee, dat is helaas niet mogelijk.
Ja, de beveiligingsprocedure met een veiligheidscode geldt als een betrouwbare procedure voor Online Banking.
De welkomstrente geldt voor klanten die hun eerste rekening openen bij de Credit Europe Bank. Na 6 maanden wordt de spaarrekening tegen de dan geldende variabele spaarrente vergoed.
Nee, want het welkomsttarief geldt uitsluitend voor nieuwe klanten (klanten die nog geen rekening bij ons hebben gehad).
Heel eenvoudig!
- Installeer de Credit Europe Bank app en vul je gegevens in.
-
Identificeer jezelf veilig en eenvoudig via online legitimatie in IDnow.
-
Na succesvolle legitimatie ontvang je je klant- en rekeningnummer.
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Op het moment bieden we geen producten aan voor minderjarigen.
Een tegenrekening is een betaalrekening bij een andere, in Nederland gevestigde bank, die aan jouw spaarrekening gekoppeld is. Om veiligheidsredenen kun je alleen geld overboeken van jouw spaarrekening naar de bij ons bekende tegenrekening.
Naar de spaarrekening
Je kun geld overboeken van jouw tegenrekening naar je spaarrekening. Gebruik bij deze overboeking de IBAN van je Credit Europe Bank spaarrekening en de juiste tenaamstelling.
Naar de tegenrekening
Geld overboeken van je spaarrekening naar je tegenrekening kan via Online Banking, telefonisch en schriftelijk. Je kan alleen overboeken naar de door jou opgegeven en bij ons bekende tegenrekening.
In verband met de wettelijke identificatieplicht dient de eerste overboeking na opening van de spaarrekening afkomstig te zijn van de door jou opgegeven tegenrekening. Nadat deze afgeleide identificatie heeft plaatsgevonden en de spaarrekening geactiveerd is, kun je van je tegenrekening geld overboeken naar je spaarrekening bij Credit Europe Bank. Meer informatie over de afgeleide identificatie lees je in ‘informatieblad identificatie rekeninghouder(s)’ deze vind je op de pagina Formulieren & documenten.
De identificatie wordt veilig en eenvoudig via online legitimatie in IDnow uitgevoerd.
Elk kwartaal ontvang je een bankafschrift in je online mailbox zodra je bent ingelogd. Je ontvangt geen bankschriften als er in dat kwartaal geen transacties hebben plaatsgevonden.
Alle banken met een Nederlandse bankvergunning vallen onder het depositogarantiestelsel. Dat wordt uitgevoerd door De Nederlandsche Bank (DNB) namens de Nederlandse overheid. Bij welke bank je ook zit: Jouw spaartegoeden zijn wettelijk beschermd door het Nederlandse Depositogarantiestelsel van 1 cent tot 100.000 EUR per rekeninghouder. Deze bescherming is automatisch geregeld en geldt per persoon, per bank. Bij gezamenlijke rekeningen, loopt de bescherming hierdoor op tot 200.000 EUR. Het aantal rekeningen heeft hier geen invloed op, zolang de drempel van 100.000 EUR per individuele rekeninghouder en 200.000 EUR bij een gezamenlijke rekening niet wordt overschreden.
Meer informatie hierover vind je op het informatieblad depositogarantiestelsel welke je kan vinden bij Formulieren & documenten. Als je meer informatie wilt lezen over het depositogarantiestelsel in het algemeen, dan verwijzen we je naar de website van De Nederlandsche Bank NV (www.dnb.nl).
De rente wordt op dagbasis berekend en éénmaal per jaar op 1 januari op je spaarrekening bijgeschreven. Wij berekenen de rente over het werkelijke aantal dagen per jaar (365 dagen per jaar en 366 dagen in een schrikkeljaar). Bij het opheffen van je spaarrekening wordt de opgebouwde rente uitgekeerd op het moment van het opheffen.
Ja, ieder jaar ontvang je, ruim voordat je deze nodig hebt voor de inkomstenbelasting, de jaaropgave in je online mailbox.
Om een tweede rekeninghouder of een gemachtigde aan je rekening toe te voegen, klik je in het online bankieren op de blauwe tegel van je spaarrekening en vervolgens rechts op je naam. Je komt dan in het rekeningoverzicht. Daar kies je de optie "2e rekeninghouder toevoegen" of "gemachtigde toevoegen" en vul je de contactgegevens in van de gewenste tweede rekeninghouder of gemachtigde. Vervolgens ontvangt deze persoon een e-mail van ons met een verificatiecode, waarmee hij of zij zich via de Credit Europe Bank-app kan legitimeren. Hiervoor is een identiteitskaart of een paspoort met een bewijs van inschrijving vereist. Zodra de verificatie succesvol is afgerond en we de aanvraag hebben verwerkt, sturen we de toegangsgegevens per e-mail naar de toekomstige tweede rekeninghouder of gemachtigde.
Als je een privé- én een gezamenlijke spaarrekening bij ons hebt, dan kun je kiezen aan welke spaarrekening het Termijndeposito wordt gekoppeld. Let op: deze keuze is alleen bij de opening van het Termijndeposito te maken. Na de opening heb je 14 dagen de tijd om het Termijndeposito te wijzigen of te annuleren. Daarna staat dit voor de gehele looptijd van het Termijndeposito vast.
De minimale inleg voor een Termijndeposito is € 2.500,-
De maximale inleg voor een Termijndeposito is € 1.000.000,-
Voor een maandelijkse renteuitbetaling bij een Termijndeposito met een looptijd van 7 of 10 jaar is de minimale inleg € 20.000,-.
Standaard wordt de rente ieder jaar uitgekeerd op dezelfde dag van het jaar* als de ingangsdatum van het Termijndeposito.
Bij een maandelijkse renteuitkering zal de rente op dezelfde dag van de maand* als de ingangsdatum van het Termijndeposito worden uitgekeerd.
*of de eerstvolgende werkdag
Voor een online of telefonisch geopende Termijndeposito geldt de datum waarop je de opdracht hebt gegeven als ingangsdatum, mits je expliciet een andere datum hebt aangegeven.
Als je een Termijndeposito schriftelijk opent via het opdrachtformulier, dan geldt de ontvangstdatum van het formulier als ingangsdatum van het Termijndeposito.
Let op: het Termijndeposito kan alleen worden geopend als er voldoende saldo beschikbaar is op je spaarrekening. Bij onvoldoende saldo op je spaarrekening verschuift de ingangsdatum dienovereenkomstig. Indien er binnen 10 dagen na ontvangst van je opdracht onvoldoende saldo op je rekening beschikbaar is om het Termijndeposito te openen, vervalt de opdracht.
Na de bedenktijd van 14 dagen is een voortijdige beëindiging van een Termijndeposito niet meer kosteloos mogelijk, tenzij hiervoor door het management toestemming is verleend aan de rekeninghouder(s). In een aantal uitzonderings gevallen zoals een huwelijk, de aankoop van een woning of werkloosheid kun je u een verzoek tot kosteloze voortijdige beëindiging indienen. Je verzoek zal worden beoordeeld door het management. Daarna ontvang je bericht of je verzoek wordt goedgekeurd of niet.
Voor meer informatie hierover verwijzen wij je naar de productvoorwaarden van het termijndeposito. Deze kun je vinden op de pagina Formulieren & documenten.
Een maandelijkse renteuitbetaling is mogelijk bij een Termijndeposito met een looptijd van 7 of 10 jaar en een minimale inleg van € 20.000,-. Bij een Termijndeposito met een looptijd van 1 t/m 5 jaar is een maandelijkse renteuitbetaling niet mogelijk en wordt de rente jaarlijks uitbetaald.
Of jouw Termijndeposito bij afloop moet worden bijgeschreven op jouw spaarrekening of moet worden herbelegd tegen de dan geldende voorwaarden, dat bepaal jij. Je geeft eenvoudig de instructies bij de opening van jouw termijndeposito. In Online of Mobiel Bankieren kun je de instructies voor het termijndeposito ook op elk moment aanpassen. Kies eenvoudig hoe we met jouw belegging moeten omgaan.
Alle banken met een Nederlandse bankvergunning vallen onder het depositogarantiestelsel. Dat wordt uitgevoerd door De Nederlandsche Bank (DNB) namens de Nederlandse overheid. Bij welke bank je ook zit: Jouw spaartegoeden zijn wettelijk beschermd door het Nederlandse Depositogarantiestelsel van 1 cent tot 100.000 EUR per rekeninghouder. Deze bescherming is automatisch geregeld en geldt per persoon, per bank. Bij gezamenlijke rekeningen, loopt de bescherming hierdoor op tot 200.000 EUR. Het aantal rekeningen heeft hier geen invloed op, zolang de drempel van 100.000 EUR per individuele rekeninghouder en 200.000 EUR bij een gezamenlijke rekening niet wordt overschreden.
Meer informatie hierover vind je op het informatieblad depositogarantiestelsel welke je kan vinden bij Formulieren & documenten. Als je meer informatie wilt lezen over het depositogarantiestelsel in het algemeen, dan verwijzen we je naar de website van De Nederlandsche Bank NV (www.dnb.nl).
Het wijzigen van de tegenrekening dient, om veiligheidsredenen, schriftelijk te gebeuren. Maak daarvoor gebruik van het formulier 'Tegenrekening wijzigen' die je kunt downloaden van de pagina Formulieren & documenten.
Stuur het formulier ingevuld en ondertekend naar het antwoordnummer op het formulier.
Houd er rekening mee dat:
- De nieuwe tegenrekening ook op naam van (één van) de rekeninghouder(s) moet staan.
- Bij een gezamenlijke rekening de handtekeningen van beide rekeninghouders vereist zijn.
Je kunt het telefoonnummer waarop wij je kunnen bereiken eenvoudig wijzigen via Online Banking onder 'Persoonlijke gegevens'.
De wijziging is ook schriftelijk mogelijk of door telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice.
Let op: Als je het telefoonnummer waarop je de veiligheidscode ontvangt wilt wijzigen, kan dit om veiligheidsredenen alleen schriftelijk gebeuren. Gebruik hiervoor ons wijzigingsformulier welke je kunt vinden op de pagina 'Formulieren & documenten.
Je kunt je adres snel en eenvoudig wijzigen via Online Banking onder 'Persoonlijke gegevens'. Of gebruik het adreswijzigingsformulier welke te vinden is op de pagina 'Formulieren & documenten'. Dit formulier dient bij een gezamenlijke rekening door beide rekeninghouders ondertekend te worden. Helaas kunnen we een adreswijziging niet telefonisch aannemen.
Je kunt je e-mailadres snel en eenvoudig wijzigen via Online Banking onder 'Persoonlijke gegevens'.
Het toevoegen van een gemachtigde dient schriftelijk te gebeuren. Het benodigde formulier vind je op de pagina Formulieren & documenten. Dit formulier dient door alle rekeninghouders en de toe te voegen gemachtigde ondertekend te worden. Houd er rekening mee dat de identificatieplicht (identificatiebewijs en de afgeleide identificatie) ook voor de gemachtigde geldt.
Het Klachteninstituut voor de Financiële Dienstverlening (Kifid) oordeelde eerder dat diverse banken bij de berekening van variabele rente de marktrente onvoldoende hebben gevolgd. Ook Credit Europe Bank heeft in sommige gevallen de marktrente niet altijd correct gevolgd. Door middel van de compensatieregeling wil Credit Europe Bank (oud-)klanten die benadeeld zijn compenseren.
De compensatieregeling geldt voor particuliere (oud-)klanten van Credit Europe Bank, die een doorlopend krediet met variabele rente hadden en waarbij te veel rente in rekening is gebracht. Het gaat om de volgende producten: Finans Continu Krediet, Finans Plus Krediet, Finans Top Krediet, Finans Flex Krediet.
Als het doorlopend krediet is overgedragen aan een externe partij met overdracht van alle rechten en verplichtingen (contractsovername) wijst Credit Europe Bank uw verzoek af.
Credit Europe Bank heeft doorlopende kredieten aangeboden vanaf 2003 tot juni 2017. In verband met de absolute verjaringstermijn van 20 jaar, compenseren wij te veel betaalde rente tot maximaal 20 jaar geleden, gezien vanaf het moment dat wij uw compensatieverzoek hebben ontvangen.
Indien blijkt dat je mogelijk in aanmerking komt voor compensatie, wordt het compensatiebedrag als volgt berekend:
- We berekenen welk bedrag aan rente je vanaf de start van het krediet hebt betaald.
- We berekenen welk bedrag aan rente je had betaald als het krediet vanaf de startdatum wél de marktrente had gevolgd.
- Het totale bedrag aan te veel in rekening gebrachte rente is het compensatiebedrag. Dit wordt vermeerderd met de wettelijke rente, wat berekend wordt vanaf de datum van ontvangst van het compensatieverzoek.
Mogelijk is een deel van de informatie niet meer beschikbaar en wordt de berekening daarom gebaseerd op basis van de wel beschikbare informatie.
Ja, in de berekening nemen we ook het rente-op-rente effect mee. Dit doen we omdat wanneer je minder rente betaald had, je het te veel betaalde bedrag aan rente had kunnen gebruiken voor het aflossen van de schuld. Hierdoor zou in een opvolgende maandtermijn de rente dan zijn berekend over een lager bedrag.
Als je denkt in aanmerking te komen voor compensatie, stuur dan een verzoek inclusief je naam, geboortedatum en eventuele gegevens over de lening naar: compensatie@crediteurope.nl