Helemaal nieuw. Maar nog steeds vertrouwd.
Vanaf medio 2025 gaan we met een nieuwe naam de toekomst in: Credit Europe Bank wordt Nexent Bank!
Voor jou verandert er niets: je toegang, rekeningen, contracten en uiteraard de bescherming van je spaargeld blijven ongewijzigd.
Wat wél verandert, is onze naam en onze merkidentiteit: moderner, helderder en nog dichter bij waar we voor staan.
En dat brengen we nu nog beter tot uitdrukking!
Nexent Bank. Een bank die persoonlijk, eerlijk en toegankelijk is – ‘designed around you’.

Stilstand? Geen optie voor ons!
We zijn gegroeid – en onze merkidentiteit groeit met ons mee.
Nexent Bank:
• Next – staat voor vooruitgang, verandering en toekomstbestendigheid
• X – als symbool voor verbinding en uitwisseling
• -ent – verwijst naar essentie, stabiliteit en aanwezigheid
Effectief vanaf medio 2025!
Onze naamswijziging/rebranding is een stap voorwaarts en brengt onze identiteit dichterbij waar we voor staan: een persoonlijke, eerlijke en toegankelijke bank – ‘designed around you’. De rebranding is niet alleen een nieuw logo of een nieuw design, maar een vernieuwde identiteit waarmee we klaar zijn voor de toekomst.
In de praktijk verandert er niets voor jou als klant – je gegevens, producten en toegang blijven hetzelfde. Wat verandert, is onze merkidentiteit: moderner, duidelijker en dichterbij waar we voor staan. Een persoonlijke, eerlijke en toegankelijke bank – ‘designed around you’.
De rebranding zal naar verwachting midden 2025 plaatsvinden (eind juni/begin juli).
Ja, onze diensten blijven beschikbaar zoals je van ons gewend bent. Mocht je toch problemen ondervinden, neem dan gerust contact met ons op. Wij staan graag voor jou klaar!
Nee, je hoeft geen nieuwe app te downloaden. Je kunt de huidige app als gewoonlijk blijven gebruiken. De app wordt in principe automatisch geupdate, tenzij je persoonlijke instellingen dit niet toelaten. Mocht je toch problemen ondervinden, probeer de update dan handmatig uit te voeren of neem contact met ons op.
Jouw contracten wiizigen niet en blijven geldig – je hoeft niets te doen. Alleen onze naam verandert.
Dit blijft ongewijzigd.Je kan dergelijke documenten via de gebruikelijke kanalen opvragen. Natuurlijk kun je de dergelijke informatie ook over de periode voor de rebranding aanvragen, met inachtneming van de gebruikelijke bewaartermijnen. De informatie zal echter in een nieuw format worden gepresenteerd.
Nee. De rebranding is een een verandering van de naam en merkidentiteit en heeft geen effect op de contractuele voorwaarden – het geeft geen speciaal opzeggingsrecht.
Nee. Je rekeninggegevens inclusief IBAN blijven ongewijzigd. Je kunt jouw bankzaken zoals gebruikelijk voortzetten.
Ja. Je inloggegevens voor online- en mobiel bankieren blijven hetzelfde. Je kunt zoals gebruikelijk inloggen.
Absoluut. Ook in dit opzicht verandert er niets. Je deposito's blijven beschermd tot € 100.000 per rekeninghouder per bank onder het Nederlandse depositogarantiestelsel. Bij gezamenlijke rekeningen geldt de limiet van € 100.000 op elke rekeninghouder afzonderlijk van toepassing.
Ja – in positieve zin. De gebruikersinterface zal moderner en gebruiksvriendelijker worden. Alle huidige functies blijven behouden en worden geleidelijk uitgebreid voor meer controle en gemak.
Onze huidige producten en diensten blijven ongewijzigd. Tegelijkertijd breiden we ons aanbod uit met moderne, digitale diensten die afgestemd zijn op jouw behoeften.
Ons nieuwe naam betekent het volgende:
- Next – staat voor vooruitgang, verandering en toekomstbestendigheid
- X – als symbool voor verbinding en uitwisseling
- -ent – verwijst naar essentie, stabiliteit en aanwezigheid
Nexent Bank – the bank designed around you.
Verdere informatie vind je op onze website. Of neem contact met ons op via ons call-center– wij staan voor jou klaar.
Verstuur je e-mailbericht aan:
info@crediteurope.nl
Of gebruik het contactformulier